Technisches Englisch Übersetzung benötigt

  • Hi,


    kann mir mal jemand bitte dieses Technik Englisch übersetzen?
    Dafür reicht mein Englisch leider überhaupt nicht...:Zzz:


    Got the car back today.


    Here's the list of parts replaced:
    1x 61-35-6-961-140 @ $412.92 (Light and Check Control)
    2x 51-41-1-973-500 @ $000.33 (Clips)
    1x 63-11-7-166-817 @ $747.72 (Bi-Xenon Headlight)
    1x 63-12-6-939-069 @ $109.93 (Control Unit for Head)
    1x 51-11-7-116-667 @ $16.63 (Mount, Lateral, Bumper)
    1x 51-11-7-116-668 @ $16.63 (Mount, Lateral, Bumper)
    1x 63-11-7-166-818 @ $747.72 (Bi-Xenon Headlight)


    Total Parts Cost (According to realoem.com): $2052.21.


    Labor (estimate by me): ~16 hours @ 145.00/hour: $2320


    Total Cost: $4372.21


    Total Cost to me: $0000.00


    Here are the Tech Notes:


    37345 Light Module. P1 verified drives headlight is INOP P2 removed and installed new low beam xenon bulb and found it still does not work. P3 SIB 63 04 06 Addresses similar concern. P4 checked faults and found fualt stored for communication with stepper motor controller 2 disturbed. Code 02 P5 worked test module and found no communication with SMC controllers. P6 worked test module for AHL supply and GT1 shows no communication with right SMC and to replace SMC on right headlight. But issue with left headlight INOP. P7 installed new headlight ignitor and found it still does not work. P8 removed drivers headlight and installed new xenon control unit, found xenon light still does not work. Service bulletin shows wiring in headlight is bad so I replaced the left headlight but found it still does not work. P9 removed and inspected light module and cannot see any contact issues. Installed but not coded new LCM and found light now works. P10 Reinstalled old headlight and old components. Found light still works. P11 Coded light module and test drove found lights work and gree light on headlight switch no longer flashing.


    The left xenon light is INOP again. R&I front bumper to remove headlight assembly. Both side clips for the front bumper broke so I replaced them. When I removed drivers side head light it broke at rear left mount and the cover for the bulbs broke when I removed them. Replaced all control modules in the drivers head light assembly including the bulb. Head light still INOP. Checked faults and found communication faults in the active head light system but when I did the test module it said there wasn't a problem. R&I lamp control module and checked wires from module to lamp. Wires were fine. Checked powers to drivers head light. All the powers were present except on PIN 5 which is power to xenon control module. Hooked up brake out box to LCM and check power out from X10117 PIN 27. No power out. Disconnected right front head light then reset LCM. Drivers side xenon started working after about 30 seconds. R&I right head light assembly and check xenon control module and active head light control module. Found water in active head light control module and in the connector. Replaced right head light assembly and active control module. Light work fine at this time. Replaced left head light assembly because it was broken.


    Übersetzer hab ich schon probiert, ich muss es aber genau und richtig wissen da ich das selbe Problem habe...!


    Hier mal der ganze Thread:
    http://www.xoutpost.com/bmw-sa…-lamp-control-module.html


    Vielen Dank schonmal

  • Ich denke da wird wohl kaum jemand bescheid wissen..


    Habe einen E53 Facelift gekauft, mit defektem Xenon Abblendlicht auf der Fahrerseite...
    Ok dachte machste neue Brenner rein, dann läuft das..
    War aber nicht so, habe dann die Starter von links nach rechts getauscht, wieder nichts und darauf hin dann ein neues Vorschaltgerät geholt und auch das hat nichts gebracht...


    Habe dann ein neues gebrauchtes LCM geholt und auch codieren lassen, aber immer noch der selbe Effekt, Fahrerseite tut sich nichts..


    Habe dann irgendwann rausgefunden dass wenn ich das Licht anmache und dann den Stecker vom rechten Scheinwerfer abmache, die Fahrerseite sofort startet und dann auch anbleibt, dann konnte ich auch den Stecker wieder draufmachen von der Fahrerseite..


    Habe mir jetzt beholfen indem ich am LCM den Kontakt von der Fahrerseite angezapft habe, läuft auch soweit..


    Aber es lässt mir keine Ruhe, weil das ja absolut keine Dauerlösung ist und sicher nicht so vorgesehen ist


    Entweder mein gekauftes LCM hat den selben defekt oder es gibt noch mehr Fehlerquellen...